Alla älskar tävlingar. Vem vill inte vinna gratis saker? Tävlingar i sociala medier ökar i popularitet när fler och fler företag tar till sig konceptet med tävlingar på nätet. Med tävlingar har företag möjlighet att vinna kunder, öka trafiken, öka varumärkeskännedomen och försäljningen.
Vinn iPhone 12
Arrangeras av: Toleadoo Vinnare dras: .2021-12-31 Uppgift: Svara på frågor
En tävling i sociala medier skiljer sig från en traditionell tävling eftersom den vanligtvis är gratis att delta i och endast fokuserar på sociala aktiviteter, t.ex. att dela eller gilla inlägg på Facebook, twittra eller retweeta meddelanden på Twitter, följa varumärken, kändisar osv. på Instagram. Dessa regler kan anpassas av tävlingens skapare för att passa deras mål bäst.
Om du använder sociala medier för att marknadsföra ett varumärke är det viktigt att förstå termerna för sociala tävlingar. På så sätt kan du utforma sociala tävlingar på ett sådant sätt att de är skyddade från rättsliga återverkningar och att kampanjen blir framgångsrik.
Innan en tävling i sociala medier inleds är det viktigt att fastställa regler och riktlinjer för tävlingen i sociala medier så att deltagarna vet vilka sociala webbplatser som kan användas för att delta i tävlingen, vilka sociala webbplatser som är begränsade för deltagande och vilka ytterligare metoder för deltagande som finns utöver sociala webbplatser. Det är också viktigt att beskriva hur deltagarna skaffar sig bidrag, när vinnarna utses, hur sociala konton kan ändras när resultaten kommer in (dvs. byte av användarnamn eller handled), om det finns social röstning.
Få betalt för att delta i undersökningar
Delta i undersökningar - Bli kompenserad med presentkort och pengar för varje undersökning
Steg 1:
Delta i undersökningar
Steg 2: Få betalt per undersökning
Vi använder kakor för att spara dina inställningar och ge dig den bästa upplevelsen på sidan. Läs vår integritetspolicy om du vill veta merOkLäs mer